Dag 9

21 september 2019 - Padornelo, Spanje

Het was me dag wel weer. Noodgedwongen konden we pas om 08.00 u terecht voor het ontbijt. Die Spanjaarden zijn best vriendelijk, tenminste, de meeste. Je hebt er ook bij die grrrrr. Maar goed.

We wilden graag om 07.00 u ontbijten, no, te vroeg. Dan zijn we nog niet wakker en hebben geen spreekuur. 🤨 Keléére, dan maar om 8. Ze roosteren dan 2 gigantisch dikke sneeën brood voor je, een mandje met elk een klein pakje boter en enkele, jawel hoor, dááááár gaan we weer, ...... JAM 🤣 en een bak koffie. Kosten! €3.50 PP.

Oke, we zijn klaar. Onze grote vriend, mister Rugzak op onze rug met de regenkleding aan, en gaan met die banaan. Trouwens die hadden we ook bij ons. Gister in de winkel een heel brood gekocht, pakjes vlees, stukken kaas en nog enkele kleine pakjes vla of iets dergelijks. Zit nu nog steeds in de rugzak en zal dan wel morgen van pas komen!

Ben liep met het mandje rond en ik pleurde er die dingen in. Stel je voor, Ben in korte broek T-Shirt en, owwwwmygod, witte slippertjes aan. Ik zeg nogmaals, witte slippertjes die ook nog eens te klein waren 😂. We komen langs een winkel waar ze zulke spullen verkochten, ik zeg kerel, ga daar eens naar binnen en kom naar buiten met echte slippertjes, niet van die witte! Sorry kerel, maar je zag er níét uit 😜. Hij naar binnen, komt hij terug met mooie blauwe met een leuk werkje in en ze paste ook nog. Ik zeg, dat is echt beter. Waar zijn je mooie witte 🤣 gebleven, die heb ik achter gelaten (weer een geruststelling voor mij) en die zal de winkelier ook wel weer verkopen 😁 € € €.

Onderweg hebben we op onze tocht van 23 km alleen maar stijgen en stijgen naar 1300 mtr, regen gehad. 6 uur gelopen en alles was door en door nat. Tot op onze onderbroek. En koud tot op onze botten. Zelfs het geld in het zakje wat Ben om zijn nek heeft was vochtig en ook de pagina`s in onze passen waren aan het golven. Alle kleren die we aan hadden, en de meeste moeten we morgen ook weer aan, hangen in onze hotelkamer te drogen. Ti’s weer de Turkenlijn.

De schoenen hebben een schoonheidsbehandeling gehad met de föhn, anders krijgen we de zaak echt niet droog. We zullen morgenvroeg de zaak wel weer bekijken. Marianne heeft mij al doorgeven dat het morgen droog zal zijn, maar wel met koude temperaturen. Daar kan ik mee leven, nu ben ik niet bang voor een beetje regen, zolang het maar droog blijft 😜

Helmut denkt anders over het weer van morgen. Hij gaat er van uit dat het weer een regendag zal worden. Hopelijk heeft die Duitser ongelijk 😁

We zitten weer in een hotel, de prijs per kamer 2 pers. €20.- PP. Zijn we natuurlijk weer blij mee. Al moesten we vandaag het 3 dubbele betalen hadden we het nog gedaan, want we wilden alleen maar onder die warme douche 🤨

Helmut en Ben hebben weer de reis voor morgen uit gestippeld. Komt weer goed.

Nu gaan we eerst een hap eten beneden in het hotel. Indien er volgers zijn, die denken mij of ons! te willen of moeten sponsoren?!, ga je gang, ieder bedrag boven de €20.- is welkom! 😎 Ik neem ook al genoegen met €19.- 😉

Ik zeg nu weer, tot de volgende keer en,

Buen Camino 👣👣

1. Marianne:
    21 september 2019
    Wat maak je allemaal daar zo ver weg van hier! Ik kan je alleen maar op afstand supporten helaas. De voorspellingen zijn nog steeds tot 7 uur morgenochtend regen, daarna zou het droog moeten worden. Je weet, ik heb graag gelijk, maar nu helemaal! Geniet van het warme eten en slaap lekker alvast. Morgen ongetwijfeld verder. 😘
  2. Jean Arntz:
    21 september 2019
    Tuurlijk heb je gelijk, heb je toch altijd als ik er niet ben 😜 💋
  3. Rudy J Scholte:
    22 september 2019
    Het is wel afzien he maar gelukkig zijn jullie kanjers, ik hoop op goed weer morgen en weer veel succes,
  4. Jean Arntz:
    22 september 2019
    Thanks 👍 was koud vanmorgen en de zon heeft zich ook weer laten zien. Hopelijk blijft de regen nu weg.