Porto 2

9 oktober 2019 - Porto, Portugal

Vanmorgen hebben wij behoorlijk uitgeslapen. We lagen al heel vroeg, voor 20.00 uur en werden wakker rond 10.00 uur. Waarschijnlijk hadden we het nodig!

Ja, ik had verteld dat ik onze story ging afsluiten. ... Maar Porto hoort er toch ook bij.

Voor wij in Porto waren, was het nog een heel gedoe om in een bus te komen. Busnummer 612, maar 611 ging ook naar Porto 🤨 waarom wij weer niet in die bus konden 🥴 raar gedoe allemaal. Vraag je iets aan de chauffeur, krijg je alleen maar een aso blablablabla terug in een taal die voor geen meter te verstaan is, en dat stuk verdriet keek me niet eens aan. Nou, dan heb ik de pik in! ... dus wachten op busnummer 612!

Eindelijk, daar zaten we dan. Shit, ik kan niet zo goed tegen busreizen en autorijden, tenminste niet als ik achterin moet zitten. En ja hoor, we hadden stoelnummers en die waren helemaal achterin. ... Zach mijn geest al kruipen. Ik zeg tegen Ben, ga jij maar aan het raam, dan kan ik een beetje de gang door kijken, hopelijk valt het mee.

Gelukkig geen problemen gehad op onze 3 uur lange reis. Heb toch nog een beetje kunnen slapen. ... Ben zat ook af en toe te kreunen op zijn stoel, want de laatste stoelen kunnen niet goed naar achter en zit je dus behoorlijk rechtop. Dan komt er ook nog eens bij kijken, en vooral horen en ruiken, dat er een of ander figuur zijn roggels omhoog zat te halen, en dat er een behoorlijke scheet van iemand langs kwam. 🤨 ... Geen fijne reis. Maar we zijn geland.

Vanmorgen dus eerst een lekker ontbijt genomen. Voor herhaling vatbaar, dat is dus óns adres voor de rest van de week, denk ik. Lekkere koffie, glas eerlijk geperste Sinaasappelsap en geroosterd brood met kaas, vlees en tomaat. Jammieee aan de prijs voor €8.40 pp.

Toen op weg naar de Douro. Uiteraard winkeltje in en uit. Wéér shirtjes gescoord en terrasjes gepikt. Ja wat moeten we op zo’n mooie zonnige dag, wetende dat het in Nederland zo’n pokkenweer is. Wij hebben echt medelijden met onze families en aanverwante en hebben toch geprobeerd het zonnetje een beetje naar hun toe te sturen. ... Waarschijnlijk blijft Jacob nog een beetje bij ons en gaat het zonnetje pas schijnen als wij ook weer terug zijn. ... dus! Kaaskoppen, ff waaachtennnn, nog ff waaachtennn ...

Maar een ding is zeker, Porto is mooi, en dan zijn we pas een dag hier!

En dan komen toch nog de mooie woorden!

Buen Camino 👣👣

4. Jean Arntz:
    👍.
  5. Riny en Nic:
    10 oktober 2019
    Wat een surprise ,toch nog een sjiek verhaal ,veel plezier nog .Bedankt voor de zon is al hier. Groetjes Riny en Nick
  6. Jean Arntz:
    👍 🌞
  7. Van Wegberg:
    10 oktober 2019
    Nog veel plezier en geniet ervan
  8. Jean Arntz:
    👍.
  9. Rob Gijzel:
    10 oktober 2019
    Nog fijne laatste iberische dagen. Wees maar blij dat er geen wandelpad in Turkije ligt, had je nu te maken met de effecten van idioot Trump en de dictator Erdogan. En de Europese politiek laat zich chanteren door die dictator?? En laat een strijdvaardig volk dat zich inzet voor een eigen land gewoon verrekken?
  10. Jean Arntz:
    10 oktober 2019
    Deze 2 simpele zielen laat ik mooi links liggen kerel. Er zijn altijd leiden die dictators opruimen. Kijk maar naar het verleden. Het kan lang duren, maar ooit ... Het strijdvaardig volk zal zegevieren!
  11. Rob Gijzel:
    10 oktober 2019
    Man, wat heb je een filosofische blik op de wereld gekregen tijdens je tocht. 🤓Top!! Misschien moet ik het ook een.keer doen, maar dan wel op de fiets.🚴... tot spoedig ziens, verheug me op je verhalen. En....de port staat klaar😂😉😃
  12. Jean Arntz:
    11 oktober 2019
    Ik heb een wijde blik gekregen door die afstanden kerel. En met de fiets kun je die afstanden ook doen, maar niet met die van jou. Denk dat de bandjes op de eerste meters het al begeven 🥴 Zal me benieuwen of jullie ook zo’n lekkere port hebben 😉