Porto 3

10 oktober 2019 - Porto, Portugal

Uiteraard weer hetzelfde ontbijt genoten als gister, en weer op dezelfde plek. Koffie Latte en nog wat, weer heerlijk glas jus en een geroosterde boterham met ham, kaas en tomaat. ... Toch aan denken als ik weer thuis ben. Super ontbijtje!

De tijd dat we liggen is 19.47 u. In Nederland is het dus een uur later. De hele dag door Porto sleuren en op z’n tijd een terrasje pakken om iets te eten en ... is best vermoeiend. Dan te bedenken dat we nog 5 dagen door moeten.

We zijn na het ontbijt gaan lopen, op zoek naar een Portohuis. Voor diegene die niet weten wat dat is, zal ik mijn typvinger nog meer verslijten. Een Portohuis is een huis/bedrijf/slijterij/... waar ze héle grote vaten Port hebben staan, uiteraard ook kleinere en waar je Port kunt proeven. Na een rondleiding langs vele vaten kwamen we aan in een grote zaal waar de glazen al klaar stonden. Voor iedereen 3 op een rij, te beginnen met de witte, dan de donkere en daarna de iets lichtere die ook het zachts was. Die moet je eigelijk zien als “de afdronk” 😉

Nu heb ik al vaker een port genomen bij een kaasplankje, waar echte boter bij lag, olie en een lekkere donker brood en zout. De liefhebbers weten waar ik over praat. Maar de 2e port die ik heb gedronken was voor mij dan ook de lekkerste. Heb meteen foto gestuurd naar Marianne, en ondanks dat ze zich niet lekker voelde heeft ze toch haar huiswerk gedaan en gezocht wat deze in Nederland kost. Kon ze (nog) niet vinden. Dus maar een fles gekocht. Prijs! ... Zeg ik lekker niet 😜 ... Maar ik kan jullie verzekeren dat deze hemels is 🙏

Na deze verplichting zijn we nog wat langs de boulevard gaan lopen, daar waar alle gekleurde met de bekende spullen staan, zonnebrillen, riemen en weet ik veel wat voor zooi meer. Ahhhh, het was wel gezellig, en zeker naar het volk te kijken wat er allemaal rondloopt. Vele mooie nationaliteiten 😉

Terug op onze kamer, toch nog een handwasje gedaan, en dan te bedenken dat er hier een wasmachine staat op onze room! Maar ja, hoe werkt zo’n ding hé! Heb je het weer, mannen onder elkaar 🥴. Dan maar weer de Turkenlijn uit in de kamer en de handwas ophangen.

Ahhhh, morgenvroeg is dit gedoe ook weet droog, en stinken doen wij echt niet, alle vrouwen die langs ons door lopen, kijken nog steeds naar ons om. Geeft ook weer een prettig gevoel. Toch 😏

Voor nu sluit ik het weer af en zeg, slaap lekker en snaveltjes ...

Buen Camino 👣👣

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rudy J Scholte:
    11 oktober 2019
    Dat ze omkijken kan meerder redenen hebben Jean 😉 maar positief blijven denken Jean, veel plezier nog
  2. Jean Arntz:
    Doen we kerel 😉
  3. Irma:
    11 oktober 2019
    Tuurlijk kijken ze om naar jullie....🤔
    Leuk hè dat port proeven. Jammer dat je die Port hier niet vindt. Geniet nog ff lekker daar.
  4. Jean Arntz:
    11 oktober 2019
    Waarschijnlijk is die port in Nederland niet te vinden, ondanks, zoals hij vertelde, is Nederland de grootste port afnemer! Dan maar Google waar de port wél te vinden is, net zoals de wijn die Marianne uit heeft weten te halen. Heb je die trouwens al geproefd?
  5. Jean Arntz:
    Trouwens, jaloers 🤣
  6. Ruud:
    11 oktober 2019
    Weer mooie verhalen Jean! Geniet nog van de laatste dagen daar. Enne..... dat van die vrouwen, is dat echt zo?🤔😜
  7. Jean Arntz:
    Sssttttt, niet verder vertellen 😉
  8. Irma:
    11 oktober 2019
    Nee Jean, nog niet geproefd.... Die staat te wachten op een bijzonder moment....😉
  9. Jean Arntz:
    12 oktober 2019
    Oké, dat zal dan vast wel snel komen, dat bijzonder moment!