Porto 4

11 oktober 2019 - Porto, Portugal

Ahhh ja, vanmorgen weer ontbijt, blablablabla weer hetzelfde.

Ik had gister nieuwe tandpasta gekocht, was helemaal geen tandpasta maar iets voor ontstoken tandvlees. Tube van €8.30 in de prullenbak. Kreeg ik de zegen van Marianne, ahhh ze moest er ook wel om lachen. Ik moest hem toch maar mee naar huis nemen. ... vandaag nieuwe gekocht, €6.50, nu weten we ook waarom ze hier zulke slecht tanden hebben, die pasta is fucking duur.

We hadden gister besloten om vandaag weer naar boven te lopen, goed voor de spieren en de kilo's. ... Boven staat een of ander monument, met een geweldig uitzicht. Monument van binnen bezocht en het bijbehorende kerkje. Dat was de €4.- wel waard. Via een hele smalle stenen wenteltrap naar boven naar de top van de kerk. Diegene die ons deed rondleiden zei er wel bij dat het niet voor mensen was met een claustrofobie. Mensen die rondlopen met de zwemband nog om, kwamen daar echt niet boven!

We hebben al dagen zeer goed weer hier in Porto en daar maken we uiteraard ook dankbaar gebruik van. Wij niet alleen, maar volgens mijn werkt er niemand meer  en loopt alles alleen nog maar boulevards af. ... Het is een drukte van jewelste. ... Op bijna elke hoek staat wel iemand met zijn gitaar of zit er iemand op een drumstel te rammen, staat er een vrouw het Ave Maria te janken, of staat er wel politie. Deze zijn heel erg aanwezig, net zoals de gemeente politie en stadswachten, op een andere manier zoals in Nederland. Deze zijn zelfs bewapend! ... Er zal toch zeker geen aanslag ... 🥴 ... niet weer zoals in Parijs toen ik er was met de fotoclub!

Ook in Porto, net zoals in Spanje lopen veel bedelaars de terrassen af met een potje en hand omhoog. Maar ja, geef je iets, dan weten ze je te vinden. Dus ...

Ahhh verder was het weer een mooie rustige dag, op het ongeluk na waar we bij uit liepen. Mooi om te kijken naar andermans leed! Niet dus. Alle verkeer stond stil, ze konden geen kant meer op, en maar toeteren. Politie erbij en het werd snel weer opgelost.

Ahhh en wat we verder nog gedaan hebben blijft lekker onder ons, want anders moet ik ook nog gaan uitleggen dat we opzoek zijn geweest naar een speciaal biertje, omdat het bier wat er hier op de markt is, Super Bok, niet te zuipen is. Is meer een aftreksel van een stier! Dus nog erger dan Brands 🍺 🥶

Shit, heb ik het toch nog verteld 🤔

Buen Camino 👣👣

1. Riny en Nic:
    11 oktober 2019
    HoiJ

Hoi Jean mooie foto,s ,Porto is mooi ,wel erg dure tandpasta Geniet nog van de zon ,bier en ontbijt de komende dagen .Groetjes Riny en Nic
  2. Jean Arntz:
    12 oktober 2019
    Vandaag minder zon en morgen regen. Zou willen dat ik in de vlieger kon stappen. Ben het moe.
  3. Rudy J Scholte:
    12 oktober 2019
    Het lijkt erop dat jullie uitgerust en hersteld weer terugkomen, gaat alles goed met Ben zijn voeten? Groeten Rudy
  4. Jean Arntz:
    12 oktober 2019
    Ben zijn voeten zijn helemaal hersteld, was echt erger dan ik gedacht had! Ja, zijn uitgerust, alleen shit matrassen nu en verlangen naar huis. Nog 2 nachten.
  5. Van Wegberg:
    12 oktober 2019
    Nog een paar dagen volhouden en dan backhome
  6. Jean Arntz:
    Gelukkig!