Porto 5

12 oktober 2019 - Porto, Portugal

Vandaag zaterdag, zondag, maandag en dinsdagnacht vertrekken we gelukkig terug naar Nederland. We hebben het gehad kan ik wel zeggen. ... kijken uit om naar huis te gaan.

Vandaag was het weer een hele trampeldag kun je wel zeggen. We moeten toch de dag vullen. Dus weer winkeltje in en winkeltje uit! ... Zuchhhh

Uit vervelens toe zijn we maar wéér geland, maar wél laat in de middag, op een terrasje. ... Echt niet geweten dat er hier zulke mooie terrasjes zijn in een uithoek. ... Lijkt wel zo’n terrasje uit de oude serie “AlloAllo” , zo’n terrasje waar je zo lekker kunt blijven plakken met een bruinbier en waar je een heerlijke schotel kaas en vlees met stokbrood kan bestellen en waar je warempel nog kunt auwehoere met je buurman op een Frans stoeltje en tafeltje. Ook al zit je in Porto.

Ja natuurlijk kijken we uit om naar huis te gaan, maar één ding is zeker, we gaan het missen. ... Ook al is deze Camino straks afgelopen, ergens kijk je ook weer uit naar een volgende. Is het niet volgend jaar, dan wel ... ? ... De tijd zal het leren, want wandelen, kruipen en klimmen zit toch ergens in je bloed en iets in je hersenpan zegt, ik wil door en ik wil verder.

Maar ook aan deze avond zeg ik weer:

Buen Camino 👣👣