Dag 7

19 september 2019

Wat een mooie morgen weer. We gaan een trip van 28 km tegenmoet. Ik heb vandaag voor het eerst mijn jasje aan in de morgen. Ti’s toch een klein beetje fris. Ben nog steeds in shirtje met korte mouwen.

Op weg naar bosachtige omgeving, alwaar een uil ons tegemoet roept. Steeds korter bij komend hoor je de merels en andere bosbewoners zingen, alsof ze je welkom heten in hun territorium. Net alsof ze roepen “Buen Camino”. Het voelt goed en beloofd weer een mooie dag te worden. Ik denk, dankjewel voor jullie welkoms gezang 🤗 en loop weer door nadat ik een steentje heb geplaatst op een van de wegwijzers als dank.

Verder op zie ik man en vrouw lopen (Portugese) met Lindy de kwek kwek.

Zij waren al eerder vertrokken maar hun voorbij lopen is geen probleem met de Caminogroet. De vrouw zie ik een foto maken van een boom, ik zeg tegen Lindy, een foto van een boom! Ja zegt ze, waarop ik weer zeg, hebben ze bij hun dan geen bomen? waarop Lincy moet lachen en ik achter mij hoor, grapjas 🤣 Ja ook zulke dingen gebeuren op de Camino.

Het doet me goed te zien hoe Ben zich in de dagen dat we lopen hersteld heeft van de eerste dag. Dat was een behoorlijke trip met te weinig water en ook een beetje mijn schuld. Nogmaals, sorry kerel! Kusje erop!

Ben loopt nu al enkele dagen samen met Helmut. We kunnen wel zeggen, we, maar vooral Ben heeft/hebben er een vriend bij. Klasse kerel, die als je hem iets vraagt zegt, bin ich der Jezus? We moeten er altijd wel om lachen. Het is niet zo dat ik, ondanks ik altijd mijn gang ga en voorop loop, Ben niet in de gaten hou. Als ik voor elke keer dat ik om kijk en/of vraag, en! Gaat het, ik aan hem zie dat het goed gaat en hij dat ook beaamd. Geeft toch een goed gevoel aangezien het toch een slijtageslag is waar we mee bezig zijn. Stoppen is tot nu toe geen optie, we vinden het nog altijd veel te leuk en plannen als we binnen zijn weer de volgende dag voor. Dankzij der Helmut.

Vandaag was het inderdaad een behoorlijke trip, vooral de laatste 6 a 7 km over paden met zulke dikke stenen dat je soms moest hordelopen. Paden die alleen maar goed waren voor een tractor. Ahhh kun je straks wel zeggen dat je schoenen je beste vrienden zijn. Je hebt immers 2 schoenen, vandaar vrienden! 😉

Onderweg waren er genoeg struiken waar zwarte bessen aan hingen en wij hebben ons daar ook tegoed aan gedaan. Ook dat is Camino, eten wat je tegen komt.

Ons ontbijt vanmorgen! Het vlees wat we al 2 dagen mee zeulen en het brood van 2 dagen oud, je moet immers toch voor jezelf zorgen op welke manier dan ook. Heb nooit geweten dat oud brood nog zó lekker kon smaken, ook als je onderweg bent in de natuur.

Als we weer op het eind aankomen zegt Helmut altijd, voor we gaan douchen, eerst een Caminobier. Daar zeggen wij geen néé op. Zo ook vandaag.

Alles was geregeld, we hadden onderweg nog ergens een stop, daar zijn we lekker gaan zitten. Wat willen jullie drinken, koffie, cola, bier, fanta of thee. Zeg het maar. Ongelooflijk hoe goed je geholpen wordt overal. Caminos worden op onze route op handen gedragen. Lekkere bak koffie gehad, blikje cola erbij, de koekjesdoos kwam op tafel, en gewoon vrije bijdragen. Geweldig toch.

Bij deze plek werden we ook nog geholpen aan onze slaapplek. Zij belde voor ons en regelde alles. Geweldig toch.

Dit hebben wij uiteraard goed gemaakt met de vrije bijdragen en natuurlijk een mooie fooi. Zo zijn we ook weer.

Nadat we op onze eigenlijke stopplek van 28 km waren, hebben we noodgedwongen een taxi moeten bellen om ons verder te brengen naar onze slaapplek, deze hadden we lopend niet meer gehaald. Het zou véél te laat zijn geworden en we waren al zo moe na 8/5 uur lopen.

Taxi kwam natuurlijk op de Spaanse tijd. Half uur te laat, maar ook dat hebben we overleefd.

Schitterend pension, we krijgen avond eten, slapen en ontbijt voor €30.- PP Ik blijf me verbazen.

Tot nu weer, noodgedwongen.

Buen Camino 👣👣

1. Van Wegberg:
    19 september 2019
    Hoy zwaoger en Ben. Weer een geweldige dag beleeft zo te zien mooie foto's en leuke vrienden gemaakt een super mooie uitdaging voor jullie hou maar vol jullie kunnen dit. Suc6 voor morgen
  2. Jean Arntz:
    19 september 2019
    Thanks zwoager. En we gaan nog niet naar huis ...
  3. Rudy J Scholte:
    19 september 2019
    Mooie pullen bier en wel verdiend natuurlijk, succes maar weer morgen
  4. Jean Arntz:
    19 september 2019
    Niet alleen de pullen zijn mooi, belangrijker is dat de inhoud smaakt 😉 tot nu toe wel 😁
  5. Tiny stoffels:
    19 september 2019
    Deze hebben jullie zeker verdient proost
  6. Jean Arntz:
    Proost 🍺
  7. Karin:
    20 september 2019
    Mooie verhaal weer. En volhouden mannen. Een belevenis voor het leven. Succes weer voor vandaag!!!
  8. Jean Arntz:
    Merci, komt goed!