Dag 6

18 september 2019

Vanmorgen weer vroeg uit de veren. Wekker op 05.45 u. Moet kunnen. Ontbijt om 07.00 u, nou ja wat je hier ontbijt noemt. Mag ik een cappuccino, no, alleen deze koffie 🤨 oke, dan maar die koffie en stokbrood van ongeveer 12/5 cm doorgesneden in de lengte en geroosterd. Één klein klo... restaurant pakje boter erbij, natuurlijk is dat weer niet genoeg en één klein pakje jam erbij 🤣 thats the Camino.

Eindelijk op weg, snel nog een foto en lopen. Onderweg is dan weer zoveel te zien. We zijn weer gestart om 07.15 u en Ben en ik lopen nog steeds in een gewoon T-Shirt met korte mouwtjes. Het weer is superrrr.

Tocht van 24 km. Naar... namen onthou ik niet meer. Google maar 😂

In de verte zie ik de mis/nevel opstijgen in de bergen. Wat een mooi gezicht. Aan de andere kant zie ik de zon op komen. Genieten! Tuurlijk loop ik weer zoals gewoonlijk helemaal vooraan.

In het hotel bij het ontbijt zat nog een meid, lindy (uit Australië) was bang om alleen te lopen. Ik zeg, dan ga je mooi met ons mee op de tocht. Je wil ook niet dat er iets gebeurd met zo’n meid, dus nemen we die ook mee onder onze vleugels.

Lindy liep met Brigitte samen mee. Nou die heeft het geweten. Ze liep als een manke eend en alleen maar kwek kwek kwek 🤣

Het was weer een tocht over vele stenen en een zon die, ook al kwam ze later door, behoorlijk op je bol branden.

En dan die vervelende rot vliegen om je kop, om gek van te worden, terwijl ik me toch goed had gewassen. Die krengen ruiken gewoon de zweet op je gezicht en denken te landen.

Niet te min ben ik vandaag toch lekker 3x gestoken door een of ander kreng, maar, we zijn voorbereid. Azaron doet dan weer wonderen.

Na behoorlijk klimmen en dalen zijn we toch weer aangekomen in Santa Marta de Tera, waar we deze keer geen hotel of Case kunnen nemen, maar een Albergue. We hebben deze liever niet, in verband met Bedwansen, maar, deze is gelukkig oke en nemen er genoegen mee. Wat wil je dan nog voor €5.- , oke, je ligt dan wel met 6 pers, 4 mannen en 2 vrouwen, op een kamer. Ze hebben mij al gevraagd om de zaak in de gaten te houden 😉 ik zeg, komt goed schatjes 😂

Nadat we weer een lekkere douche hebben genomen, en het is echt clean hier, zijn we weer noodgedwongen een bar in geweest om, dit maal met 6 Caminolopers een lekkere Caminopint te nemen. Ik wilde eerst niet 😉 maar ik ben toch naar mee gegaan 🍺.

Nu gaan we kijken waar we iets te bikken kunnen nemen. Voor de Hollanders onder ons, bikken betekend eten! 😁 Dus dat moeten we nog bekijken!

Om de 6e stempel te krijgen, moesten we deze keer een oud kerkje in. Was echt een oud maar vooral mooi kerkje, waar je uiteraard ook kaarsjes aan kon steken.

Deze kaarsjes waren al aan de moderne tijd. Een kaarsje koste 10 cent. Dus ik 10 cent erin gedaan en daar ging dan één elektronisch kaarsje branden. Nadien kwam ik erachter dat er ook 20 cent stukken in konden. Dus 2x 20 cent erbij en  4 kaarsjes gingen weer aan. Krijg je van het thuisfront te horen dat dat ook te min was, aangezien dat er meer in de familie was. Dus nog maar een euro erin gegooid. Hoppa, een hele rij van tien ging aan. Lijkt wel een kansspel 🤣 maar het gaat om het gebaar. Toch. Ook Ben had goed gedoneerd. 10 cent die ik hem heb moeten geven omdat hij in een andere offerblok enkele euro’s in had gepleurd. Er gebeurd bij mij niks zei hij, ik lachen. Je had het hier in moeten gooien 🤣

Al bij al was het weer een super mooie dag waar we weer 24 km van de teller af kunnen halen. Santiago is weer een stukje korter bij. En ons avontuur blijft mooi en kijken nu uit na de volgende dag. Wat zal die weer brengen!

Ook nu zeg ik weer, voor straks welterusten en Buen Camino 👣👣

1. Van Wegberg:
    18 september 2019
    Nou weer een spannende dag zo te lezen, op naar de volgende kilometers veel suc6
  2. Jean Arntz:
    Thanks zwoager 👍
  3. Rudy J Scholte:
    18 september 2019
    Weer een mooi verhaal, slaap lekker en weer succes morgen
  4. Jean Arntz:
    👍👍
  5. Ben Boom:
    18 september 2019
    Leuk om het zo te volgen zeg! Veel plezier nog verder!
  6. Jean Arntz:
    Thanks kerel 👍
  7. Riny en Nic:
    Hoi Jean,
    Het was weer een sjiek verhaal.
    Ik zie het zo voor me als ik lees, vooral over de kaarsen, het is lachen.
    Succes en loop ze nog.
    Groetjes Riny en Nic.
  8. Jean Arntz:
  9. Rob Gijzel:
    19 september 2019
    Lachen man, je dagelijkse avonturen.Tzt toch maar een column gaan schrijven voor de lokale krant. ( om te beginnen, later alg. Dagblad). Petje af, niks voor mij (lopen). Succes de rest van de tocht.
  10. Jean Arntz:
    19 september 2019
    Thanks kerel, zal eens nadenken wb een column. En een wielrenner moet ook op zijn fiets blijven en geen wandelschoenen kopen. Gaat veel te langzaam voor jou als snelheidsduivel 😉