Dag 20

2 oktober 2019 - Negreira, Spanje

Vanmorgen stonden Ben & Rene ons uit te zwaaien, toen wij op weg gingen. Buen Camino en we gingen onder de poort door.

Ben ging met Rene mee met de bus om de auto op te halen en op die manier zijn ze naar Filesterra gegaan en hebben daar alvast voor ons, Helmut en moi de kamers gehuurd om er te verblijven als we er zijn geland.

We hebben vandaag de eerste trip weer gemaakt over berg en dal. Een trip van een kleine 22 km. ... Toch hebben we de zak weer over de rugzak moet plaatsen. Beetje miezerregen waar je ook niet blij van wordt. Was eigenlijk maar een kleine anderhalf uur en konden we onze jassen weer uit doen.

Mijn grote plastic regenjas heb ik in de bak gegooid, daarvoor in de plaats heb ik gister een kleine plu gekocht. ... wat een zweetgeval was dat toch. Maar in tijd van nood had ik hem toch wel nodig, ondanks dat ik er toch niet droog onder bleef.

Regen weg en zonnetje kwam! Hoe zeggen  ze ook altijd weer? Na regen komt .. nou, die heeft behoorlijk haar best gedaan. Het was puffen en zweten. Ahhhh we mogen niet klagen. Toch!

Er waren vele Perigrinos op weg. Zowel onze kant op, maar ook diegene die we tegen kwamen. Deze kwamen terug van de kust richting Santiago. ... Het is altijd leuk om te zien wat iedereen met zich mee draagt. Van gitaar tot fluit tot ... Met een piano heb ik nog niemand zien slepen.

Wat was het toch weer een mooie dag vandaag. We hebben genoten. Soms draaide ik me om, en dan zie ik Helmut dansend over de weg gaan. Hij had zijn oortjes in met muziek. ... 70 jaar, en hij geniet behoorlijk van het leven. Gelijk heeft hij.

Onderweg weer een plek gevonden waar we even konden zitten om hammiehammie te doen. En dan zie je vele pelgrims voor bij lopen en roepen Buen Camino. Ahhhh is ook wel een mooi gezicht.

zo liep er ook een schoolklas de camino. Ik denk dat de kinderen rond de 12, 14 jaar waren. Helemaal zoals het moet. Bepakt en gezakt. Deze kwamen ergens uit Duitsland en slapen vandaag ook in de Aubercue. ... We hebben er geen last van in ieder geval.

Intussen heeft Ben voor ons een hotel gereserveerd in Filesterra voor de dagen dat wij er ook zijn. We hoeven toch niet onder een brug ! 😏

Straks de inwendige mens weer voeren en ik wil eigenlijk wel op tijd naar bed, maar dat zal toch wel weer niet werken, omdat je hier pas kan eten om 20.00 u 20.30 u. Spaanse tijden hé. Zo kom ik haast niet aan mijn rust.

We hebben ook weer wat vlees en bananen ingeslagen voor morgen onderweg. Moeten wel op krachten blijven hé.

Voor nu zeg ik:

Buen Camino 👣👣

1. Van Wegberg:
    2 oktober 2019
    Weer een mooi verslag van jullie tocht, en zo horen gaat het goed met de overgebleven wandelaars. Ben is dus nu supporter. Nog een fijne avond en tot morgen. Gr Ger en Cilia
  2. Jean Arntz:
    Alles is palletie zwoager 👍
  3. Rudy J Scholte:
    2 oktober 2019
    Het is ook wel prachtig daar he, mooi dat je wat foto's plaatst, anders is het niet voor te stellen, veel succes weer morgen
  4. Jean Arntz:
    2 oktober 2019
    De schoonheid van de natuur is eigenlijk niet uit te drukken met foto’s. Dankjewel kerel 👍
  5. Riny en Nic:
    3 oktober 2019
    Hoi Jean, Leuk verhaal ,prachtige foto's, succes verder met jullie tocht .Groetjes Riny en Nic.
  6. Jean Arntz:
    3 oktober 2019