Dag 19

1 oktober 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen was het ff schrikken voor Ben. Hij heeft de bekende blaren en die waren afgeplakt. Lag dus in bed met zijn sokken aan.

Toen hij wakker werd en zijn sok uit wilde doen om te kijken hoe de zaak ervoor stond, schrok hij toch wel ff. Rondom zijn enkel zat een behoorlijke rode plaats. Zijn voet was ontstoken. Na wat telefoontjes met de zorgverzekering hoe het een en ander geregeld was om naar een dokter te gaan, zijn we in een taxi gestapt en naar een dokter gereden.

Doktor één was bezet en had geen tijd, verder zoeken dus. Dokter twee had geen spreekuur. ... En nu! ... Bij een apotheek naar binnen. Daar uitgelegd (in het Engels) wat er aan de hand was, en de mevrouw heeft ons super te woord gestaan, ook in het Engels. En voorgesteld om naar het ziekenhuis te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan.

Met Ben naar de eerste hulp, na enkele vragen te hebben ingevuld en paspoort en verzekeringsmaatschappij te hebben gecontroleerd, wachten in de bekende wachtkamer.

Dan komen ze ons halen. Ga maar op de tafel liggen meneer Jennen! Sokken uit en áán hem. Alle plakband moest van zijn voet af, begrijpelijk, anders kunnen ze niets doen.

Nou, nu ligt hij hier met zijn benen hoog, hij is niet in levensgevaar hoor, maar het is wel rusttijd. ... en dan wordt hij ook nog een beetje geplaagd door zijn medewandelaars! 😜

In ieder geval zijn zijn voeten nu zo verbonden dat het net een mummie is 🤣 Ohhhh wat zijn wij toch erg hé!

Maar goed, hij is klaar en weer terug om zijn medicijnen te halen. Kuur van 10 dagen. Zalfje erop en hij loopt straks weer als een kievit en de 4daagse in Nijmegen.

Hoppa de taxi weer in en terug naar de Plaza. Stukje lopen naar beneden en daar zitten Helmut en René op ons te wachten. Biertje en soep genuttigd en daarna ben ik gaan shoppen.

Enkele shirtjes gescoord en een sleutelhanger met opschrift Buen Camino. Ja dat hoort er ook bij hé. Wilde nog een paar instappers kopen voor de avonduren, in mijn slippers is het toch wel te koud, maar heb niks gevonden. Ja, van die lelijke JezusNikes waar andere voor gek mee rond lopen. Ik moet altijd lachen als ik weer zo iemand zie met die supersonische dingen aan 🤣

Ook nog even een supermarkt in gegaan voor mijn voer bij elkaar te verzamelen voor morgen, want dan worden mijn schoenen weer getest. Op naar richting kust 😉 Ben neemt samen met René de “Boes” 😊 René heeft ook iets in zijn been, hij heeft al enkele dagen last van kramp in een been en ook dat is geen pretje.

Ahhhh verschil moet er zijn hé. Je hebt wandelpelgrims, en luxepelgrims 😁 Ohhh wat maakt het ook uit 😉 In principe hadden ze beiden graag gelopen!

Voor nu zeg ik weer:

Buen Camino 👣👣

1. Karin:
    1 oktober 2019
    Wat een verhaal weer. En dat ziet er heftig uit pfff. En jullie moeten nog wat km's. Wens Ben veel sterkte met zijn mega blaar. Succes mannen morgen weer!!!!
  2. Jean Arntz:
    2 oktober 2019
    Ben loopt niet meer. Hij gaat samen met René, een medeloper naar vliegveld in Santiago om een auto te huren en rijden dan samen naar de kust. Helmut en ik lopen die 90 nog.
  3. Riny en Nic:
    1 oktober 2019
    Hoi wat een mega grote blaar sterkte voor Ben jullie beleven nog eens wat Succes voor morgen groetjes Nic en Riny
  4. Jean Arntz:
    2 oktober 2019
    Gelukkig ben ik overgeslagen wb de blaren. Nu loop ik die eigenlijk nooit.
  5. Sierd Hans de Jong:
    1 oktober 2019
    Wensen Ben veel sterkte. De bustocht naar Finistere moet prachtig zijn volgens Margriet.
  6. Jean Arntz:
    2 oktober 2019
    Plan gaat anders. Met de bus naar het vliegveld, daar wordt een auto gehuurd door René en gaan dan samen naar de kust.
  7. Rudy J Scholte:
    Succes weer Jean en beterschap voor Ben
  8. Jean Arntz:
    2 oktober 2019
    De eerste 22 van de 90 zitten er weer op!
  9. Karin:
    2 oktober 2019
    Oké zag er ook erg uit. Goede beslissing. Gezondheid voor alles. Jij loopt die 90 km nog makkelijk uit. Sterkte voor jullie beide.!!!
  10. Jean Arntz:
    2 oktober 2019
    Heb de eerste 22 er weer opzitten!