Dag 14

26 september 2019 - Cea, Spanje

Wat een mooie dag weer. Zonnetje kwam door en hebben weer een geweldige klim gehad, zoals altijd 😁 Maar ik zeg ook altijd, wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen.

Onderweg halen ons twee bikers in, man en vrouw. Tenminste daar ga ik van uit. Ik hoor aan hun geluiden dat het twee Limbos zijn. Ik vraag, waar komen jullie vandaan! ... wij komen uit Simpelveld. Ga je toch niet menen hé. ... Soms is de wereld klein, maar van de andere kant is het wel de Camino waar elke dag 250 mensen starten van welke kant dan ook.

Nadat we vertrokken zijn, op weg naar Cea, zijn we weer mooie momenten en beelden gepasseerd. ... In principe moet je zelf alles zien om het te geloven en is niet in beeld vast te leggen.

We zijn noodgedwongen om in deze route een Albergen te nemen. Niet blij mee. Maar we hebben onderdak. Op het moment slapen in deze zaal een kleine 20 pers. waar plaats is voor 40. Wat wil je voor €6.- We doen het ermee, maar morgen hebben we weer een Hostel gereserveerd. Dus die zekerheid hebben we. Nu kon het niet anders omdat hier geen hotels of hostels in de buurt zijn. Het is gelukkig schoon en geen “bedwantsen” 🥴

Oke, we zijn dus geland. Douche en op naar de bar. Wat een gezelligheid. Zeker toen “katweezel” kwam. Inmiddels weet ik ook de naam van die Spanjaard. José-Maria. Moet je hem laten zeggen. Je ligt helemaal in een deuk.

Wat hebben we gelachen in de bar met vele Caminos die zich dan weer treffen. Zelfs de bardame lag met haar hoofd op het buffet van de lach toen katweezel bezig was. ... Ik kan wel zeggen, niemand hield het droog 🤣

Het was ook moeilijk om iets te vinden waar we konden eten, maar ook na aanwijzing van de bardame, ga zo en zo en daar naar links en dan weer ... kwamen we toch weer ergens terecht waar we lekker konden eten, met jawel, wéér de rode wijn. We zaten met z’n achten aan een tafel, een grote gezelligheid. Eten en drinken pp €15.- Ja dan schaam je je dat je Nederlander bent, maar met het nodige drinkgeld van alle kanten komt dat wel weer goed.

Inmiddels hoor ik links en rechts allemaal rare geluiden en worden er weer vele bossen omgezaagd. Ik wil dan ook niet moeilijk doen om te zeggen dat ik hiermee stop en mij er ook mee ga bemoeien. Ik neem de zaag en zeg:

Buen Camino 👣👣

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Van Wegberg:
    26 september 2019
    Alweer een etappe er op zitten, en erna een gezellige boel geweest lees ik. Nu lekker slapen met of zonder die die houthakkers en morgen gezond weer op.
    Alweer een stukje korter bij. Suc6 voor morgen. Gr Ger en Cilia
  2. Jean Arntz:
    Nog 3 etappes te gaan en dan ... Santiago
  3. Ruud:
    27 september 2019
    Hey Jean, ik heb net weer een inhaalslag gemaakt op je verhalen, jullie maken wat mee op zo'n tocht! Wel leuk dat er iedere dag tijd is voor gezelligheid met een biertje of wijntje, dat hebben jullie ook wel verdiend! Hou vol, het eind komt langzaam maar zeker in zicht.
  4. Jean Arntz:
    27 september 2019
    Nog 3 etappes en dan zijn we in Santiago. Daar enkele dagen blijven en dan naar de kust . Moet ook nog ff kunnen hé 😉
  5. Rudy J Scholte:
    27 september 2019
    Mooi verhaal weer, de stemming zit er dus nog goed in, een veilige en leuke etappe maar weer
  6. Jean Arntz:
    27 september 2019
    We zorgen er wel voor dat stemming erin blijft kerel. We hebben het zwaar, maar met een lach tover je veel weg hé 😉
  7. Rob Gijzel:
    27 september 2019
    Elke keer weer leuk, maar volgens mij straks moeilijk van de drank af te komen..😂😂
  8. Jean Arntz:
    27 september 2019
    Kéleere, dat gaat nog wat worden 🤣