Dag 12

24 september 2019 - Ourense, Spanje

Was weer zo’n dag met regen. We hadden gedacht dat de regen tot een bepaalde tijd van 10 uur zou duren. Niet dus. Ver op het  laatste van onze wandeldag was het eindelijk droog. We zijn geland in Ourense. Een mooie plaats en we zitten in een schitterend hotel midden in het oudste gedeelte. We blijven 2 dagen. Zo kan Ben zijn knie wat meer rust geven. 2 dagen aan de prijs van €50.- pp. Makkie weer.

Helmut en ik hadden Ben al voorgeslagen om met zijn knie omhoog te liggen op bed, zodat deze goed kon genezen en dat wij met z’n twee iets konden gaan drinken en eten. Keek Ben ons toch aan alsof hij wilde zeggen ... We hebben hem dan toch maar meegenomen 😉 Waarschijnlijk vond hij het toch geen goed idee 🤣

Het was weer een dag met behoorlijke klim. Maar wat je omhoog gaat, moet je ook weer omlaag. Zoals al eerder vermeld werkt Ben zijn knie niet mee en moet hem flink smeren en masseren. Het is ook een tocht, jawel van bloed, zweet en ... door weer die rot regen en over de stenen en keien paden. Langzaam begin je dan toch te verlangen naar meer rust.

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten. We zaten met meerdere Caminolopers aan tafel. Wat was het toch een gezellige boel. Echt heel veel gelachen en ongelooflijk hoeveel nationaliteiten er lopen, dan is er een echte verbroedering.

Het werkt in Spanje zo, kom je zoals ons met z’n drieën naar binnen, je mag ook pas de eetzaal in als de senorita dat zegt, eerder echt niet, dan krijg je gewoon één fles rode wijn. Ga je nu elk apart aan een tafel zitten, krijg je elk één fles wijn en schuif je dan samen aan en heb je samen 3 flessen wijn 😉 Dat doen wij dan wel niet, maar je hebt er wel recht op. Nou, dat recht nemen we ook, je loopt immers de Camino 😊 Wij gaan mooi bijelkaar zitten en bestellen te eten en de fles komt op tafel, maar alla, één fles voor drie is ook zo op hé, zeker als het zo gezellig was als vorige avond. Het menu was, ieder een lekker bord soep, tenminste de pan kwam op tafel voor diegene die soep hadden besteld! Ik kan je vertellen dat deze soep behoorlijk lekker was en hebben meerdere keren opgeschept. Daarna kwamen, jaja, alweer de voorgebakken frietjes en het vlees. Ook weer lekker. Niks op aan te merken. Als toet een beweegbare pudding of zoiets!

Uiteraard is er dan, zoals ik al zei één fles rode niet genoeg, Helmut is ook een liefhebber. Om de rode wijn kort te houden, drie zijn eraan gegaan. KwantaKosta pp, wijn en eten, minder dan €15,- Hoe kunnen ze het maken hé.

Voor nu hou ik het hierbij, we gaan weer ergens aan tafel in deze mooie stad. Wat weten we nog niet. Tja, mannen onder elkaar 😉 Tappas ? Wie weet.

Mijn eindspreuk weten jullie vast ...

Buen Camino 👣👣

1. Van Wegberg:
    24 september 2019
    Weer een leuke belevenis al speelt Ben zijn knie hem parten hopenlijk houd hij het nog even vol. Verder veel suc6 en neem jullie verdiende rust. Gr Ger en Cilia
  2. Jean Arntz:
    Kump hjealemoal goot mit Ben. Weer passe waal op M 👍
  3. Riny en Nic:
    24 september 2019
    Eindelijk echte sop.
    Fijne avond nog en sterkte met de knie Ben.
    Groetjes Riny Nic .
  4. Jean Arntz:
    👍 .
  5. Rudy J Scholte:
    25 september 2019
    Ik hoop dat alles goed komt met Ben zijn knie, geniet van de vrije dag
  6. Jean Arntz:
    25 september 2019
    Het komt zeker goed met hem. We halen de eindstreep 👍
  7. Cindy:
    25 september 2019
    Zijn jullie nou bezig met een wandeltocht of is het meer een culinaire toch met veel lekker eten en heerlijke wijnen? 😅😂
    Heel veel plezier daar en geniet! Zowel van het 🚶‍♂️ als ook van al dat 🍽️🍷
  8. Jean Arntz:
    26 september 2019
    Lieve schat, mijn verhaaltjes passen in jouw leven 😉 jij cultureel beest 💋