2e dag lopen

15 september 2019 - Zamora, Spanje

Na een stukje verplicht de bus te nemen zijn we om 10.45 u aangekomen bij de wandelroute. Moesten er wel eerst 4 km voor terug lopen.

De bus hebben we genomen omdat de Mw waar we de slaapplek hadden, ons had gewaarschuwd (zonder tanden in haar mond 😊) dat het eerste stuk van 13 km te gevaarlijk was om te lopen.

Eenmaal op de route hebben we een geweldige wandeldag gehad met z’n vieren.

Jaja, we waren niet alleen. 2 dames hebben de hele dag met ons meegelopen, of hebben wij nu met die 2 dames meegelopen! 😎

het was schitterend weer met een heerlijke wind. Ik mag wel zeggen, het waaide behoorlijk 💨 en soms met de wind in de rug ging het tempo iets omhoog. Zo af en toe hoorde je links en rechts ook nog een ander windje voorbij komen 🤣

deze dag hebben wij 22 km lopen weer met goed fatsoen volbracht, ondanks de vermoeidheid. Het was weer berg op en af en met de zon in je nek raak je ook nog een beetje verbrand. Wordt dus vanaf nu smeren.

Van de omgeving blijf je genieten, wat is de natuur toch mooi en zo ruimtelijk. Zelfs een Camino die de tocht maakt per fiets kwam langs ons door met de woorden Buen Camino. Als je die woorden hoort dan weet je weer dat je ook op weg bent door de natuur naar Santiago.

Rond 15.30 u kwamen we aan in Zamora met 65.000 inwoners. Zamora zagen we al heel in de verte liggen, maar ja, dan moet je toch nog 10 km schoenen verslijten om er te komen.

aangekomen zeiden we, hier is alles uitgestorven. Maar toen we verder en verder de stad in liepen kwamen de toeristen ons ook al tegenmoet.

Dan hoor je weer zo af en toe van de bevolking de bekende woorden B C naar ins toe roepen en weet je weer waar je het voor doet.

Nu staat op het programma 19 km naar Montamarta, het klinkt zo mooi Spaans.

Hopelijk houden we het droog, ze hebben toch iets gemeld van nattigheid en onweer en dat is nu net niet waar we op zitten te wachten.

tot nu zeg ik weer: Buen Camino

1. Riny en Nic:
    Hoi Jean,
    Wat een mooi verhaal en mooi gezelschap.
    ik herken je echt in het schrijven.
    Ben heel blij voor je dat je dit doet.
    Maak in Santiago maar een kaasje voor me aan a.u.b.
    Groetjes ook voor Ben.
    Riny en Nic.
  2. Jean Arntz:
    16 september 2019
    Ik zal zeker een kaasje voor je aansteken 😉 “Kump Good”
  3. Karin:
    15 september 2019
    Super mannen leef zo met jullie mee en kijk uit naar de verhalen super leuk. En ook een beetje jaloers.!!!!!!!
  4. Jean Arntz:
    16 september 2019
    Het is één groot avontuur 🤗
  5. Marianne:
    15 september 2019
    Jullie zijn goed bezig! Lopen iets voor op schema vlgs mij. Vanmorgen ook ff solidair geweest, 12 km, niets vergeleken bij wat jullie doen!! 👍🏃🏽‍♂️
  6. Jean Arntz:
    16 september 2019
    Maar ben ook trots op jou 12 km. Mooie training voor komend jaar op de 4daagse 😉
  7. Irma:
    15 september 2019
    Hi Jean, leuk om je verhalen te lezen. Ook mij inspireert het om vandaag te gaan lopen van Lopik naar Schoonhoven en terug, een eitje vergeleken bij wat jullie presteren. Hoewel het hier mooi is in het groene hart hebben we niet zulke mooie uitzichten als jullie. Ook ik ben stiekem een beetje jaloers. Geniet maar lekker daar en ga door met je leuke verhalen.
  8. Jean Arntz:
    16 september 2019
    Ook jij gelopen! Marianne ook, tja, zussen hé 😉 als je eens wist wat ik allemaal hier zie en meemaak! 😊
  9. Bianca Arntz:
    15 september 2019
    Super leuk je verhalen daddy!
    Neemt niemand jullie meer af dit avontuur! Zal wel lekker stinken af en toe 🤣
    ENJOY 😘👟
  10. Jean Arntz:
    16 september 2019
    Lieverd het is één grote ervaring en plezier wat we elke dag hebben. En ja, soms moet ik ff bijten om toch mijn emo tegen te gaan. Tis zwaarder dan de 4daagse, maar ik kom wel in Santiago 😉 En dat stinken neem ik wel op de koop toe. Hoort schijnbaar bij de Camino. 💋