De 1e dag lopen

13 september 2019 - Burgos, Spanje

1e nacht in. Salamanca, wat een ramp 😫.

Zijn gaan liggen om 21.00 uur. Poging tot slapen. Ben was gelijk in diepe slaap.

Ik lig wakker en wakker en wakker omdat er steeds andere de kamer op kwamen om ook op hun nest te gaan liggen.

Buiten was er behoorlijke herrie omdat er de hele week feest was. Hebben wij weer, of beter, heb ik weer, want Ben was in dromenland.

Rond 24 uur kwam de laatste aanzeike, was zeker op het feest geweest. Stond behoorlijk van het ene been op het ander te springen. Ku. ik wil slapen.

Eindelijk, hij gaat liggen, BOVEN mij, zit hij ook nog met zijn foon te klooien en hoor ik Turkse muziek alsof er iemand uit zo’n toren staat te kwaken. Ik denk ....... 🤬

Voor hij ging liggen ook nog alles, mijn bril, broek en shirt aan de kant en het raam open. Ik denk ...... weer!

En dan gaat het eindelijk lukken met pitten, half weg, en dan: snurksnurk van alle kanten. 8 kerels op een kamer van 5 bij 5. Niet blij mee.

Mijn wekker stond op 06.00 uur. Heeft het niet gered. 04.45 uur m’n nest uit. Bekijk het maar allemaal. Denk iets van 3 uur slaap hebben gehad. 😴

om 6 ging mijn wekker op mijn foon. Ik naar boven, uiteraard was ik al startklaar. Ben wakker gemaakt, heuu ja, ti’s 6 uur. Oke ik kom.

Ben heeft zich in de plooi gegooid en om 06.45 uur waren wij de eerste die het hazenpad kozen, of beter gezegd, het Caminopad.

Onze tocht verliep in het begin heel goed de eerste 20 km. Daarna begon de motor bij Ben te haperen en te stotteren. Zijn benzine begon langzaam op te raken, terwijl het bij mij steeds beter ging.

Elke voetstap komt dichter bij zeg ik maar!

hoe verder de tocht, hoe meer ik me om moet draaien om Ben in de gaten te houden. Soms had ik het idee alsof hij achter een rollator liep, zo was zijn snelheid. De “Sjoome Sjak”

We hebben het weer gered.

Aangekomen bij de slaapplek was het toch een verassingen dat we 2 aparte bedden hadden in één kamer. Hoeraaa.

Douchen en pintje pakken was het idee. Niet slecht dus. En dat met twee dames uit Soest die ook de Camino lopen voor het eerst. Hoe kan het verkeren.

elkaars adres en pincode uitgewisseld (grapje) zijn we terug gegaan naar ons adres om het avondeten te nuttigen. Morgenvroeg ontbijt.

avondeten, slapen en ontbijt: € 25.00 pp. Waar vind je het nog!

Bay the way, onze 2e stempel is ook binnen! 🤗

Tot nu: Buen Camino.

1. Rudy J Scholte:
    13 september 2019
    Ik denk (en hoop) dat je nu wel goed slaapt, succes morgen
  2. Jean Arntz:
  4. Jean Arntz:
    Thanks 👍
  5. Marianne:
    14 september 2019
    Misschien is het beter dat ieder zijn eigen tempo loopt! De bestemming van de dag is bekend, telefoonnummers hebben jullie van elkaar, kortom, moet kunnen. Te snel lopen houdt niemand vol, maar te langzaam ook niet. En aan het einde van de dag kom je weer samen. Je hebben nog 5 weken te gaan!
  6. Jean Arntz:
    Komt goed 😉
  7. Lia Rosenbrand:
    14 september 2019
    De kop is er af, geniet er van, ik blijf jullie volgen!
  8. Jean Arntz:
    Dankjewel Lia. Stempel 3 is binnen